NUTTIGE INFORMATIE

Nieuws uit de regio BIN Harmonie.

Kantoor Quinten Matsijs gesloten voor renovatiewerken

05/05/2019

Vanaf maandag 6 mei wordt er gewerkt aan het onthaalkantoor aan de Quinten Matsijslei. Het kantoor blijft tijdens de werken gesloten en heropent op 1 juli.

Het onthaalkantoor aan de Quinten Matsijslei wordt vanaf maandag 6 mei onder handen genomen. Er starten voorbereidende werken die het onthaal veiliger zullen maken.

De werken duren tot 1 juli. Tot dan is het kantoor gesloten voor bezoekers. De medewerkers van het kantoor werken tijdelijk in de kantoren van de Oudaan, de Statiestraat, de Unolaan en de Doornstraat om de dienstverlening optimaal te garanderen.
Het kantoor aan de Quinten Matsijslei zal ook telefonisch onbereikbaar zijn tijdens de werken.

Burgers die het kantoor wensen te bereiken kunnen bellen naar de Blauwe Lijn op het gratis nummer 0800 123 12.

Bron: Politie Antwerpen

Handgranaat gevonden in bestelwagen: straat opnieuw vrijgegeven

02/08/2016
Naar aanleiding van de BIN oproep van dinsdag ochtend 2 augustus 2016, inzake de politieactie in de Molenstraat, kregen we bij het einde van het incident feedback van de BIN gemandateerde: “Nadat onze diensten een telefonische oproep kregen i.v.m. de aanwezigheid van een mogelijk explosief werden de nodige maatregelen genomen om de situatie ter plaatse onder controle te houden.

Na grondig onderzoek betrof het een niet geladen explosief te betreffen. Actie werd omstreeks 11 uur beëindigd.” Navolgend bericht omtrent dit voorval verscheen op de site van Gazet van Antwerpen: In de Molenstraat in Antwerpen vlakbij de Thomas More- hogeschool is dinsdagochtend een handgranaat gevonden in een bestelwagen.

De Lokale Politie Antwerpen heeft de straat een tijdlang afgesloten en enkele huizen werden ontruimd. Ontmijningsdienst DOVO heeft het springtuig ondertussen meegenomen en de bewoners mogen weldra naar hun huis terugkeren. Ook de Molenstraat is terug vrijgeven. Volgens de arbeiders zou het om een nepgranaat gaan. Een werknemer had even zijn bestelwagen verlaten en toen hij terug bij het voertuig aankwam, merkte hij een handgranaat op in de wagen. Eerst dacht hij dat het om een grap van een collega ging, maar al snel drong de ernst van de situatie door. Hoe het springtuig daar is terechtgekomen, is nog niet duidelijk. Volgens de arbeiders zou het om een nepgranaat gaan. De politie heeft een tijdlang een perimeter in een straal van 100 meter ingesteld en enkele huizen werden ontruimd. De federale gerechtelijke politie en ontmijningsdienst DOVO waren ter plaatse en trachtten de situatie te neutraliseren. DOVO heeft de granaat ondertussen meegenomen en de bewoners mogen binnen afzienbare tijd naar hun huis terugkeren. De Molenstraat is terug vrijgegeven en er heerst geen gevaar meer voor de omgeving.

BIN niet alleen nuttig bij misdrijven!

10/03/2015

Maandag 9 maart 2015 kregen de BIN-leden een eerder ongewone oproep. Er werd melding gemaakt van een verwarde oude dame die haar home had verlaten, enkel gekleed in rok en bloes.

Een van de leden van BIN Harmonie heeft haar na die oproep opgemerkt en de nodige diensten verwittigd, waarna de dame terug veilig naar huis kon worden gebracht.

Fijn dat de BIN oproep zo’n positief resultaat heeft gehad en de betrokken inwoonster die de dame heeft opgemerkt verdient beslist een bedankje en een compliment.

Preventieve actie in BIN Harmonie

17/02/2013

Op zaterdag 16 februari 2013, om 10 uur, werd er door de centrale preventiedienst van de Lokale Politie Antwerpen een preventieve actie tegen woningdiefstallen gehouden in onze BIN omschrijving.

In het kader van deze actie was de politie niet enkel aanwezig in onze omschrijving maar was er ook een preventievoertuig opgesteld ter hoogte van de KBC-parking van de Mechelsesteenweg. Onze leden, die een BIN-bericht inzake de actie hadden ontvangen, konden aan het preventievoertuig, voorzien van het nodige demonstratiemateriaal, informatie over inbraakbeveiliging bekomen.

Ballaarstraat, eenrichtingsverkeer

20/09/2012

Sinds donderdag 20 september 2012 is er in de Ballaarstraat nog enkel verkeer toegelaten in de rijrichting naar de Lange Lozanastraat. Vanuit de Lange Lozanastraat mag men de Ballaarstraat niet meer inrijden. De nodige verkeersignalisatie werd aangebracht.