Raam op kiepstand waarschuwt tegen woninginbraken
Heeft u ze al gespot in de stad: reclamezuilen in de vorm van ramen op kiepstand? Hiermee vestigt Lokale Politie Antwerpen de aandacht op haar nieuwe campagne tegen woninginbraken die volgende week wordt gelanceerd. U vindt de zogenaamde MUPI’s op tien plaatsen in de Antwerpse binnenstad. MUPI is de afkorting van ‘Mobilier Urbain à Publicité Illuminé’. Dit type van reclamezuil trekt op een driedimensionale manier de aandacht van de burger. Reclamebureau Duval Guillaume ontwierp de zuilen voor Politie Antwerpen.
Kiepstand
De reclamezuilen stellen ramen voor die op kiepstand staan. Onderliggende boodschap luidt: laat geen ramen of deuren openstaan wanneer u het huis verlaat. Eigenlijk werken de MUPI’s als teaser voor de grote anti-inbraakcampagne die in de maand november loopt.
Inbraakgevoelig
Deze periode werd niet zomaar uitgekozen, net na de overgang van zomer- naar winteruur. Traditioneel is dit een inbraakgevoelige periode. Het is vroeger donker en ondanks de koudere temperaturen laten heel wat mensen ramen en/of deuren open tijdens hun afwezigheid. Politie Antwerpen geeft twaalf tips om de kans op een inbraak aanzienlijk te verkleinen.
10 locaties
Op de volgende locaties vindt u bijzondere reclamezuilen:
- Tavernierkaai
- Kipdorpbrug
- Jordaenskaai
- Franklin Rooseveltplaats
- Frankrijklei
- Wapper
- Suikerrui
- Oudeleeuwenrui
- De Keyserlei
- Oudaan
Bron: Politie Antwerpen